Verkkokauppa
Sähköposti: info@pihalux.fi
www.pihalux.fi
3100587-5
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Kaupankäynnissä noudatamme kuluttajaviraston verkkokauppiaille antamia kaupankäyntiohjeita.
Tarkat toimitusajat saat asiakaspalvelusta tiedustelemalla. Tällä hetkellä kaikki Pihaluxin tuotteet toimitetaan asiakkaalle suoraan maahatuojan/tukun varastolta. Tällaisien tilauksien kohdalla ilmoitamme maahantuojan ilmoittaman toimitusajan tai toimitusaika-arvion. Pihalux ei vastaa maahantuojien/tukkujen toimitusviivästyksistä.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin tarjoaman linkin kautta. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Mikäli tilauksen tekeminen verkkokaupasta ei jostain syystä onnistu otta meihin yhteyttä sähköpostitse info@pihalux.fi
Maksaminen ja maksutavat
Verkkopankki (Paytrail maksutavan alla)
Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Korttimaksu (Paytrail)
Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
MobilePay (Paytrail maksutavan alla)
MobilePayllä voit maksaa verkkokaupoissa siten, että sinun ei tarvitse syöttää maksukortin tietoja. Tarvitset ainoastaan aktivoidun MobilePay -sovelluksen puhelimeesi. Valitse maksutavaksi MobilePay, kirjoita avautuvaan kenttään puhelinnumerosi ja hyväksy maksu MobilePayssä puhelimellasi. Aktivoi verkkomaksaminen MobilePayssä ennen ensimmäistä ostosta! MobilePayn normaalit maksurajat eivät ole voimassa verkkokaupoissa. Voit siis tehdä ostoksia maksukorttisi käyttörajojen mukaisesti.
Tilisiirto
Tilauksen voi myös maksaa ennakkoon perinteisesti laskussa olevalla viitenumerolla. Maksussa on ehdottomasti käytettävä annettua viitenumeroa sille varatussa viitenumero –kentässä, jotta maksusuoritus ohjautuu oikealle tilaukselle verkkokauppajärjestelmässämme. Ilman viitenumeroa tai viitenumero virheellisesti viestikenttään syötettynä maksutapahtuma ei kohdistu järjestelmäämme millekään tilaukselle, joten tilausta ei voida toimittaa normaalien toimitusaikojen puitteissa. Virheellisesti suoritettuja viitteettömiä maksuja tarkistetaan kerran kuukaudessa.
Tilaus toimitetaan mahdollisuuksien mukaan heti, kun viitemaksusuoritus näkyy tilillämme kokonaisuudessaan. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, peruuntuu tilaus automaattisesti. Tuotteita pidetään varattuna 3 päivää tilauksesta joten maksuaikaa on 3 päivää. Tilimme on Osuuspankissa, joten muista pankeista kuin Osuuspankista maksettaessa huomioithan mahdollisen 1-3 päivän pankkiviiveen.
Lasku
Tilauksen maksaminen jälkikäteen laskulla on maksuvaihtoehtona ainoastaan Suomessa toimiville vakavaraisille osakeyhtiöille sekä kouluille, kunnille, kaupungeille ja valtion virastoille. Laskutilauksiin lisätään aina 5,00 euron maksutapalisä toimituskuluihin. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla. Tarkistamme osakeyhtiöiltä luottoluokituksen joka perustuu virallisiin tilinpäätöstietoihin. Mikäli tilinpäätöstietoja ei jostain syystä löydy tai hyväksyttävää luottoluokitusta ei saada ei tilausta toimiteta laskua vastaan (esimerkiksi uudet yritykset joiden ensimmäinen tilikausi ei ole vielä päättynyt tai tilinpäätöstietoja ei ole toimitettu viranomaisille).
Käytämme laskutuksessa pääsääntöisesti verkkolaskutusta. Ilmoittamalla verkkolaskutustiedot tilauksen yhteydessä tilaus laskutetaan verkkolaskuna. Tarvittavia tietoja ovat vastaanottajan verkkolaskuosoite (ovt-tunnus), y-tunnus, verkkolaskujen välittäjäoperaattori ja välittäjän tunnus. Mikäli verkkolaskutus ei ole mahdollista niin lasku toimitetaan pdf-tiedostona tilauksen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Emme toimita laskuja kirjepostitse.
Yksityishenkilö, toiminimi, yksityinen elinkeinoharjoittaja, avoin yhtiö tai kommandiittiyhtiö ei voi tilata laskua vastaan vaan tällaiset tilaukset peruuntuvat automaattisesti. Maksuvaihtoehtoina on verkkomaksu, luottokorttimaksu, tilisiirto tai postiennakko.
Maksuaika 7 päivää netto.
Kuluttajasuojan oikeudet eivät luonnollisesti koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin ollessa kyseessä palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.
Palauttaminen
Tarjoamme tuotteille kuluttajasuojalain mukaisen 14 vuorokauden palautusajan. Tämä ei koske mittatilaustöinä tilattuja tai erikotilattuja tilauksia.
Palautettavan tuotteen tulee olla virheetön ja myyntikuntoinen. Palautamme rahat samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty 14 päivän kuluessa palautuksesta. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja kaikki tuotteeseen liittyvät tarvikkeet sekä käyttöohjeet tulee olla mukana ja ehjinä. Huomioi, että asennetuilla, kootuilla tai käytetyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
Palautuksessa, ota aina yhteyttä ensin asiakaspalveluumme. Pihalux ei vastaa asiakkaan väärin tehdyn palautuksen vuoksi aiheutuneista kuluista. Asiakkaan kannattaa tallentaa aina kuljetusyhtiöltä palautuksesta saatu tosite, siltä varalta jos tuote häviää kuljetuksen aikana. Pihalux ei vastaa kuljetusyhtiöiden hävittämistä tuotteista tai näiden aiheuttamista vahingoista.
HUOM! Palautuskulut jäävät aina palauttajan (asiakkaan) maksettavaksi.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tavoilla:
- Chatissa asiakaspalvelun ollessa paikalla
- Sähköpostilla info@pihalux.fi
- Sosiaalisen median kanavissa (Facebook, Instagram)
Toimitukset
Pihaluxin verkkokaupan tuotteet toimitetaan asiakkaille suoraan maahantuojan tai valmistajan varastolta. Lähettäjänä toimii tilattujen tuotteiden maahantuoja, tukku tai valmistaja. Suuret tuotteet toimitetaan useimmiten kuorma-autoilla ja niille tulee olla mahdollisuus helppoon perälautapurkuun, jossa lavat vedetään tasaiselle kovalle alustalle pumppukärryillä. Tilauksia ei välttämättä pystytä toimittamaan perille asti tilausosoitteeseen, jos olosuhteet eivät sitä salli. Tilausosoitteeseen tulee päästä ajamaan jakeluautolla perille asti vaivattomasti. Suuria tilauksia toimitetaan myös esimerkiksi tilausosoitetta lähimpään Kaukokiidon terminaaliin, josta asiakas noutaa tilauksen.
Pienemmät tuotteet toimitetaan pakettilähetyksinä joko perille tilausosoitteeseen, lähimpään Matkahuollon/Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Jos toimitukselle on toiveita, tulee ne esittää ennen tilauksen tekemistä tai heti sen tekemisen jälkeen. Pihalux vastaa toiveisiin mahdollisuuksien mukaan.
Verkkokaupassa näkyvät toimitushinnat eivät koske Lappia, Ahvenanmaata tai saaristoa. Näiden alueiden kohdalla tulee rahtihinta tiedustella etukäteen Pihaluxin asiakaspalvelusta (info@pihalux.fi). Pihaluxilla on oikeus muuttaa tilauksen toimituskuluja myös asiakkaan tekemän tilauksen jälkeen, jos tulevassa toimituksessa ilmenee seikkoja, jotka nostavat toimituskulujen määrää. Tällaisessa tapauksessa asiakkaalla on oikeus perua kauppa ennen toimitusta, jos toimituskuluista ei päästä yhteisymmärrykseen.